söndag, februari 05, 2017

Status från helgen

Crossfit Winter War 2017
bild a lá Matilda






Gjort i helgen: Åkte till Tammerfors med Matilda för att heja fram Kajsa, Becka och Jonna på Crossfit Winter War. En riktigt rolig och intensiv helg med bästa sällskapet. Sjukt duktiga atleter som tävlade om segern och väldigt intressant att se hur olika fysik atleterna hade. Stod i ett skede såpass nära de tävlande att jag hade kunnat nudda vid deras ryggmuskler men kände, efter en "NEJ Aidai. NEJ" blick av Matilda, att jag riskerade att bli utslängd eller alternativt ihjälslagen vid ev. beröring. Låt gå för denna gång. Kan tycka det är så himla intressant (nördvarning) och häftigt att se vad kroppen e kapabel till! Sök på #cfwinterwar på instagram om ni e nyfikna vad vi kollat på.

Favvomåltid: Efter att ha kört omkring med frysväska och käkat kallt ris och köttfärs hela helgen så blev det en välförtjänt fuskmåltid på American Diner! Oh my. Det var Matilda som tipsade mig om stället och jag blev inte besviken. Supergoda hamburgare med pommes och dipp! *dreglar* Hade jag inte varit proppmätt efter måltiden hade jag garanterat testat deras efterrätter. I samma veva som jag var tvungen att lossa på bältet och knäppa upp knappen i byxorna passade jag på att snegla på milkshaken grannbordet beställt - den såg riiiiktigt god ut! Med grädde och en cherry on top! Try it!

Speed dejting: Med hunken idag, ca 16 timmar. That´s how we do it, hunken & jag! Jag kom hem kl. 01 natten till söndag och han åkte tillbaka till Sweden kl. 17. Snacka om dålig tajming när man inte träffats på 5 veckor. Men, ska ev. försöka åka dit en sväng om två veckor, då i mer än 16 timmar. Siktar på sisådär 17 timmar -ish.

Kaskadspya or not?: Har ingen aning om vad som hände idag på eftermiddagen när jag skulle skjutsa hunken till flyget. Började plötsligt må riktigt illa i bilen och fick sitta med halvöppet fönster och med blicken rakt fram hela vägen när hunken körde. Så himla najs att köra hem ensam efteråt? Fuck no. Nådde på hemvägen t.o.m den nivå av illamående att jag fick gräva fram en spypåse och innerligt önska att jag vid möjlig kaskadspya klarar av att snabbt parkera bilen och spy på samma gång. Ni vet. Multitasking när den är som bäst. Tack o lov så mår jag bättre nu.

En bättre helg: Om vi inte räknar med mitt plötsliga infall av illamåendeOh ja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.