torsdag, mars 30, 2017

Funderingar & nytt träningsupplägg

Make a plan - stick to the plan!
Tjena torsdag! Äntligen har jag tid att blogga lite! Har haft extra jobbig fiilis med att ha hunken långt borta, så har försökt boka in en massa to do nonstop. Att ha fullt upp hör till min enkla strategi för att jag inte ska sitta och sakna hunken hela tiden. Funkar rätt bra, men man blir ju lite trött till slut, haha.

Ovan ser ni det som ska keep me busy until summer! 12 veckor av styrketräning med höstens program som grund, där jag gjort en del justeringar. Fokus ligger på att bli starkare i knäböj, bänkpress, militärpress och marklyft. Viktiga muskelgrupper för att orka i jobb och vardag. Jag kommer att träna styrka 3ggr/vecka och lägga till lite kondition efter styrkepassen och de dagar jag inte tränar styrka. Och så givetvis 1-2 vilodagar där emellan! Tråkigt, men ack så viktigt!

Tror mig ha en riktigt bra plan och känner att träningsmotivationen e on point nu också! Att jag frivilligt stiger upp för att träna morgonintervaller på boxen kl 06:15 vittnar lite om hur pepp jag e på träning just nu! Morgonträning funkade ALDRIG förut. Det som kommer att bli en utmaning under dessa 12 veckor är att jag denna gång gör programmet on my own, när min partner in crime har fokus på annat. Och så det faktum att det är solsken och vår på utsidan. Så himla opepp att träna inomhus då! Men, tanken på att jag efter några veckor hoppas nå 100kg i marklyft sporrar tillräckligt för att jobba hårt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.