fredag, april 14, 2017

Långfredag och träningsbabbel

På med nya träningstightsen och hoppas våren kommer nån gång!
Pitkäperjantai, som inleddes med några timmars sömn för att kompensera nattens jobb. Vaknade klockan 14 efter att ha snoozat som en galning och fick en vän på besök. Laddat med mat och kaffe. Tajmade in 12 timmar extra jobb imorgon, score! När sms:et om möjlighet till extra jobb dyker upp så är man verkligen inte den enda som brukar va sugen på jobb. Det gäller att lyckas notera när sms:et anländer, konstatera att "japp, det passar" och trycka på gröna luren direkt. Som idag. Kollegan väntade max 20 sekunder och hade en inhoppare! 😄 Vadå, trivs jag kanske på jobbet?

Next väntar fredagsträning, eller ja, om man ska hänga med i svängarna så heter det väl fredagsfys before fredagsmys? Alltså. Hoho. 🙈 Nå, träna ska jag och har en liten förhoppning om att vara all alone på boxen såhär långfredagen och kvällen till ära. Alltid kul med sällskap, men jag brukar få lite extra träningsfiilis när jag får spela min egen musik på hög volym. Bästa som finns! På programmet idag står det knäböj, bänkpress, marklyft och militärpess. Blir skoj! E jag ensam så brukar det resultera i att jag avslutar med en kort wod, för att sedan testa lite allt möjligt när man har hela boxen för sig själv. Hänga upp och ner i ringar, klättra längs racken, testa lite max på assbiken för att snabbt konstatera "hell no" och så kanske försöka få till lite träningsbilder. Hehe. Lite som ett lekland för vuxna! Och sen när nån lite oväntat dyker upp och man föröker se sådär normal ut o bah: "nääh, alltså..ehrm..ska bara plocka bort hinderbanan jag gjort av viktstängerna här så får du också en stång att träna med..ehh.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.