torsdag, april 27, 2017

Status

Varorna i vagnen? Inte våra!
Låt oss säga att vår vän skickat en "liten" lista.
😄

Senaste resa: Åkte till Sweden fram & tibax på samma dag. Haparanda you know. Där shoppade vi typ åt alla andra än åt oss själva. Score. Jag hade EN ENDA must have grej på min lista, en mörkläggningsgardin. Hittade gardinen, betalade och var nöjd som tusan. När vi kört hemåt och närmar oss Kalajoki så frågar vännen: "Aidai, alltså...? Var har du din mörkäggningsgardin?" Need to say more?? 😑 Hade glömt skiten i kassan! Arrrgghh. Just my luck!

Kommentar om vädret: Well, what did you expect? Jag har en vecka semester och vädergudarna tajmar således in årets takatalvi. Snöstorm, slask och sommardäck på bilen.

Lärdom: När jag efter en natt av jobb tajmar in både brunch och inflyttningsfest i Vasa på samma dag. Såna dagar bör jag se till att det finns en flaska vin i skåpet när jag kommer hem. På detta sätt kan jag i framtiden undvika att med huvudvärk bli tvungen att köra genom Munsala på 4 nanosekunder för att hinna till Alko innan de stänger kl. 20. Jag hann fram till kl. 19:45. För att innanför dörren konstatera att det är lördag och Alko stänger klockan 18.

Är du bitter Aidai??: NEJ. Hur i helvete kan ni tro det?? 

Seriöst: Näh. det kunde alltid vara värre. Don´t you worry. Jag har världens bästa vänner och kollegor, så på mig går det ingen nöd! Och så kommer ju hunken hem ikväll också! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.