torsdag, maj 18, 2017

Du rastlösa människa!



Jag har lite svårt att slå mig till ro med tillvaron just nu. Jag går konstant omkring med en känsla av rastlöshet i kroppen och har jag inget planerat känns det som om jag ska börja klättra på väggarna. Igår var jag ledig och hade total vilodag från träningen. Jag höll på att dö av tristess. Och då hade jag ändå vänner på besök hela kvällen, cyklade en timme med Mikida och städade hela huset. Idag har jag varit på språng från kl 10 - 17, och ändå, kroppen på helspänn och en känsla av att jag borde dra på mig löpskorna och springa av mig det rastlösa pirret. 

Sjukt störande känsla. Och världens sämsta människa på carpe diem, det är jag! Sitter konstant och fyller i happenings i min kalender, bokar in kaffedejter, tränar låååånga pass och jobbar 24 alldeles för korta timmar däremellan. Jag längtar ihjäl mig till våren och sommaren, till imorgon när jag ska jobba, till helgen då jag har bokat in massor och så det faktum att min bättre hälft snart får sommarlov och kommer hem! ♡ Jag orkar inte vänta! Kom hem. Nu!

Du rastlösa människa - med en stor gnutta längtan och lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.