torsdag, februari 22, 2018

Funderingar kring kost och träning

Kosten:  #Eat your greens,  #Plant based och #Vegan - taggarna är ju omåttligt populära just nu. Att vara vegan går från att vara löjligt till att bli supertrendigt och vet ni? Jag kan känna att jag håller på och bli riktigt intresserad av hela #plantbasedvegan - hysterin. Hittade @plant_proof på instagram och tycker hans texter är sjukt intressanta, speciellt när han jämför köttprodukter vs. plantbaserade. Kanske man skulle testa go all vegan för en tid? Bara för att se hur kroppen reagerar och hur man börjar må?

Träningen: Går sådär. Följer ett program där kroppen är uppdelad i 4 styrkepass/vecka och det känns VÄLDIGT ovant när jag tidigare fokuserat på basövningar som knäböj, marklyft och militärpress. I dagens läge tränar jag 1. Benen 2. Axlar, bröst och triceps 3. Rumpa 4. Rygg och biceps. Träningspassen tar tid och jag kan tycka många olika övningar och träning av en enskild muskel kan kännas lite lame, men har bestämt mig för att give it a try! Så, i 3 månader framåt kommer jag köra enligt detta program och se vart det leder! Tror mina axlar och armar kan ha nytta av denna typ av träning, då jag sällan annars lagt fokus på min absoluta svaghet: axlar och armar. Om inte annat, lite starkare ska jag väl bli och en bra grund för hela kroppen. Vad händer efter 3 månader då? Då ska jag bannemej träna crossfit hela sommaren! Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.